četvrtak, 8. travnja 2010.

Original


(otvaranje vratiju…. Šuškanje cipelama…. )
MARE: Dumicaaa…. Dumica, evo me…. Dumicaaaaa….
DUMICA: Ej Mare….. ca je …. Ca si ti tako vesela?
MARE: Evo ga, evo ga… Dumica evo ga… sad fala Bogu iman sve… sve ca mi triba…. Sve….
DUMICA: ma ca… ca imaš sve…. Aaaaaa…. To si finalmente uspila skupit svi dokumenti ca ti tribaju za građevinsku dozvolu, a?
MARE ma neeee? Ni to…. Do duše ne fali mi ni tote puno…. Još samo dvi tri karte, par pečatov i par ijad eurov i….. ma pogaj…. Odma si me smela….
DUMICA Ala, dobro dobro…. Ca si onda skupila? Ca onda imaš SVE?
MARE: Skupila san sve ca mi triba da mi se sin i nuci moreju obuć u nošnju! Sve! Sve
o r i g i n a l !
DUMICA: Da?
MARE: Da da..… Ma, pred jednu godišće dan mi je sin reka da bi opeta voli poć tancat u folklor… znaš Dumica, on ti je noga puta tanca i proša sa tancanjen pol Jugoslavije i Evrope…
DUMICA: ( za sebe )… bome se je onda i natanca kad je u tancanju sve to proša…
MARE: E, i sad se je zaželi ponovno malo poć u društvo i tancat… pogotovo od kad je vo cu da će se tancat… ono…ono…ono milenijsko… ono velo kolo …. Veli tanac na pijacu….
DUMICA: e, e, cula san ništo o tomen na radijo…
MARE e…je je… pa mi je onda doša da mu napravin nošnju, jerbo da mu se je ona ca je je prija nosi sterla i da je ne more više obuć….
DUMICA e, a biće se i malo zdebeli, pogotovo od karnevala ….kad su svako malo hodili na prove od robinje gori u vatrogasno društvo….
MARE e… i onda da mu ja napravin nošnju…. A sinu moj, rekla san mu ja, A ja ti više ne vidin i niman vrimena jerbo ti se moran oko oca okrićat, pa kuvat, pa prat, pa…..
DUMICA ( za sebe )… da i hodit okolo kuntreštivat, pa ćakulat, pa ….
MARE i onda smo odlucili da ćemo lipo dat sve to ušit… novo!
DUMICA e bravo…, a nuci?
MARE ca nuci?
DUMICA pa nisi rekla da si i nuciman nabavila nošnju?
MARE e… oni su poceli hodit ucit tanac kod male Pavinke i kod onoga maloga Dumića ca dela doli u socijalno….pa je tribalo i njima nikako nabavit nošnju jerbo je grubo svako malo hodit posuđevat kaparani, krozati i kapice kod susedov i fameje… a i triba svaki put ponit bar destak deki kafe… a i triba trepećat da se ne bi, nako šklaverni, dikod maćali ili rasprili ili ….
DUMICA Dobro, dobro Mare… i di si onda nabavila nošnju za svih tri….
MARE: Pervo san in dala sašit krozati gorika kod one bosanke…. Ca stoji gori dozgor Miška… Ma dala bi in ja i kaparani tamo sašit ma mi je ota ženska rekla da jadna ima kaj mora posla jerbo da su puno njih narucili nošnju sašit pogotovo od kad je onaj Strikoman slikiva….
DUMICA dobro i kako ti je sašila….
MARE ojme da kako…Dumica… original! Kada ih je šila moja pokojna nana Katica… original!
DUMICA Bravo… a kadi si sašila kaparani!
MARE ma stila san ja sama kupit robu i one trakice i botuni…. Ali već san ti rekla da ne vidin više tako dobro i da onda ne moren….e… pa san lipo dala sašit kaparani u Riku!
DUMICA Da? U Riku….
MARE: e … tamo ti ona jedna Barbajka ima salon i da se tamo more sašit i odjelo i vešte i… tako sve to… a u zadnje vrime ona šije i kaparani i krozati…. Dodar je sašila i kaban i onu starinsku nošnju ca ih nosiju ovi od klape Sol….
DUMICA ajme… da da da… vidila san za karneval… baš in je lipo sašila… i lipo in stoji… doduše i lipše bi in stalo da se nisu i oni svi nako zdebelili…..
MARE je je… cula san da nabavja robu lipo u Italiju …. I robu za kaparan i za kapice i trakice i botuni…. Sve original…. Kaj noga puta… bila ih je lipo i zmirit… ma sve… sve original….
DUMICA: Vidiš…. Znači sve je lipo ispalo….
MARE: Original…. I kaparan i kapice…. Sve in stoji kada su se rodili snjima…. Još mi je i sinu napravila malo obilatije da ko se zdebeli da….. e… razumila si me….
DUMICA: A brageše, a facol?
MARE: Bele brageše mi je sin kupi u Zagreb u nikakovu velu butigu …. Di da ima svega na svitu…. Doduše je da su mejdin Tajvan…. Ali nima veze, glavno da in lipo figuraju…. A facoli… ajme meni… to je bila moja muka… moja pokoraaa….
DUMICA Ca? Ca sa facoliman?
MARE Da ca sa facoliman? Ma nemoreš ih nidi nać. Iskala san ja i u Riku i u Split i u Zadar i dodar u Zagreb… nidi nidi nidi… nanka jedan facol nisan našla!
DUMICA I ca si onda napravila?
MARE: A ni bilo druge nego narucit ih od inostranstva!
DUMICA Inostranstva?
MARE: Da da sestro moja…. I fala Bogu dragome uspila san! Lipo mi je mali Branko od Radija doni jedan facol gori od Slovenije, a dva mi je kupi mali Kovacić ca dela u kapić i to lipo u Sarajevo!
DUMICA Kadi?
MARE: E… e u Sarajevo! Ajme da ih vidiš Dumica kako su lipi! Pravi, starinski, kaj noga puta…. Lipo imaju po sebi i one zvezde i miseci…. Pravi Turski… original!!!!
DUMICA: Ma vidiš ka lipo!
MARE: E… si vidila… a namucila san se Dumica dok sve to ja akvištan i odovuda i odonuda… ma sad imaju svi tri pravu origalnu pašku nošnju… kaj noga purta! ORIGINAL!
DUMICA: Bravo, bravo, original! Kaparan od Rike napravjen od robe od Italije, krozat od Bosanke, brageše od Zagreba napravjene u Tajvan i Slovenski i Turski facoli….. Propijo original paška nošnja…..
MARE E Dumica moja… tako ti je tako … ne receju zaman da je svit danas globalno selo!
DUMICA: Pravo i govoriš…. Ma kako ja vidin na toj muškoj nošnji ima jedna prava stvar ka je baš original Paška!
MARE da? A ca?
DUMICA: Drobi od muških u folklor! To je proprijo mejd in Pag! E e, da da…znaju oni da bez pravoga droba i kipa… ni nošnja ne more lipo stat!

Oznake: ,

0 komentara:

Objavi komentar

Pretplatite se na Objavi komentare [Atom]

<< Početna stranica