srijeda, 10. ožujka 2010.

loto


Teta Dumica 04.02.1010.
mjesto radnje KUHINJA
vrijeme radnje: prija ubeda
efekti: otvaranje vrata, kuvanje polente
(u pozadini: zvok puhanja polente)

Ala ala…. Ala….ajmo ća vidit…


Vako:
9 …. 9 i 30….. jerbo mi je na trejset stembra rojen muž….
17 i 2 …. jerbo san ja rojena na sedamnaest febrara ….
29 i 8 … jerbo mi je na dvajset i devet augusta rojen sin…. i …. a ki ću sedmi broj stavit….

A kvragu i Mare i loto…. Ma pogaj sokin je ona mene agranpala….

Dumica…. Dumicaaa…. - Zove ona mene niki dan -….. Dumica, jesi igrala loto. Si igrala lutriju?
Koga vraga će mi loto – govorin ja njoj – niti san igrala niti oću….
A Dumica… ne budi mujena….. veli ti je đek pot….. Govorju da će onaj ki dobije…. Otaj đek pot…. Bit bogatiji za teški miljuni…..
Koga boga to govoriš…. Ki đek…. Ki pot…. Niman ja nikakovoga Đeka doma, niti mi triba…. Dosti mi je i ona moja lenjuša od muža Mate, još mi se i Đek oće…mmm.. da nebi…
I… i o komen to potu govoriš! Ki pot…. Od žinga? Od inosa? Više kaj …. teća… oli oli kaj …onaj espres lonac….? Ca na lutiju diliju poti….
Cekaj cekaj…..Oli si mislila na pōt (znoj)?
Odi lipo kvragu…..Ma koda se ja jadna ne spotin i bez toga đeka…. Šuprešivan, kuvan, peren, meten, luštrivan, postije nacinjan, nosin smeće, dikod i mužu ucin na voju u postiju…. (zbunjeno) ….Ovaj …..
Ma ne…. Ajme Dumica ka si mujena, niš neznaš,

Muna te je juros obukla!….. (prekine je) ….. Mmmmm….. hi hi hi (smijuljenje) …. kako san je lipo odgovorila! E! I neka san… neće mene svaka luda govorit da san ja….. a dobro…. dobro sad….
Mare mi je onda …. onako, inšenšana….hi hi hi ….govorila da … sotin đek poton misliju reć…kaj…. Mmmm…… Glavni… otaj…. Zgoditak!

Ajde kvragu i ti i loto i zgodak i poti i tećice…. Rekla san joj…. Koga vraga će meni taj vražji loto i ti teški miljuni! Ja iman malo, ma isto lipo živen …. E, ja san i rukotvorna i šmodna i …..… Sve ca mi triba ja sama, i bez toga tvoga lota, sa svojih 10 perstiju stvorin, a ne kaj neki (značajno – misleći na Maru) kiman loto triba da bi mogli akvištat ono malo potribe za svaki dan….
A neka neka… rekla je Mare – skrozi potucena – ni meni to ne triba, samo san nako…. ti došla reć… i pokupila se je ća… jerbo ni znala ca će više reć …. Mmmmm… kako san joj ga lipo štrukala…. Hi hi hi

I tako…… kad je ona šla ća, ja san se okrenula, nasmijala san se sama sasobon – kako san joj ga lipo kalala, i nastavila mišat polentu na juhu od bravine od afitance ca mi je Zadruga.…

Nego …. Dok san ja sve to, nako lipo mišala…., sve san sama sobon mislila….. Vidiš… lipo bi bilo dobit par miljuni:
- Malo bimo kuću popravili…. Jerbo od vlage mi se je već u komoru pocela pitura dizat….,
- Mogla bi kupit i malo nove robe… bar za u crikvu poć….
- Dala bi cakod i sinu, da se malo pomogne i on…..
- E, i u crikvu bi dala cakod … za popravak….

I tako…. Malo po malo, certica po certica…. vo san vode, za stol u kužinu… pišen na komad karte broji….. pa ću malo potli poć na poštu… Ma popodne, okolo 5 uri, da me ki ne vidi…. To…. Uplatit otaj ….loto…
Nego…, di san ono stala….. 1, 2, 3, 4, 5, 6 (broji brojeve koje je do tad upisala)
Ti majke…. Još mi fali sedmi broj….. ki broj ću još stavit…. A da stavin 12…. Jer mi je nukica rojena na 12 marca…. A ne ne… jerbo bi mi se moga onda nuk najutit zac nisan stavila broj 15 - jerbo je on rojen na 15 otobra…. A da ja stavin 8…. Jerbo mi je na 8 žunja rojen pokojni otac….. a ne… ne more…. Jerbo taj broj već iman…..
……. ( Šnjuf šnjuf šnjuf, miriši) …. Ca mi vo smrdi….. kada je ca zagorilo……. (Šnjuf šnjuf šnjuf, miriši) ..... ajme…, ajme vo mi je polenta zagorila….. Ajme… berzo Dumica… berzo mišaj….. (čuje se brumbulivanje i mišanje) ….. ajme….. ala dobro….. dobro je….. ni puno zgorila….. ajme……
A kvragu i Mare i loto i potići i miljuni….. ma pogaj…. Ja se mislin ki broji ću prekrižit…i… i….koliki šoldi ću dobit, di ću ih potrošit, di ću ih uložit….. a sve ca san dobila je to da mi je polenta zagorila! A kvragu i loto i ca ga je….. Ma ca to meni triba?

Koliko god da potrošila u popravjanje kuće…. Opeta će padat pitura, opet ćeju bakule hodit, opet će mi se zahod zaštopjivat….. vako baren moren onoga svoga lenjušu potirat da cakod cini, da se malo zabavi i spoti…. A ne da se samo skiće okolo i obišuje mi se po kužini ko je ca za ist….
Roba? Ma koga boga će meni nova roba…. I vako po kući gren uvik u jednu monturu, u crikvu gren u drugu, kad triba poć kod dotora iman tretu…. A kad umren, parićala san još jednu – za smrt. Dodar iman i dva tir kotula sa bande za dat nuciman za u maškare poć….
Opeta, za dat sinu…. Oli mu ni dosta ca san mu kuću ugradila? Ma ca bi se njemu stilo? I vako i nako će sve bit nanjega kad ja umren!
A crikvi… crikvi nedan! Oli su malo toga dobili od deržave… sad od kad je demokracija…. pa in se još oće da in mi siromasi dajemo od tih par miljunićov ca bi dobili na loto….. e, kad bi dobili!

(čuje se otvaranje vrata…. Ulazi muž)

Dumica…., Dumica, je gotov ubed? Već su mi se criva zalipila za dracu…..

(Dumica odgovara nervozno)
A kvraagu i ti i draca ti…. Evo….evoga… gotovo je… za 5 minuti….. samo, ku smi mi ono polentu cera kupi…. Nisan je ni stavila na oganj…. odma je zagorila… jedva da je malo zabrumbulala…. E, a lipo can ti rekla da mi kupiš onu na ku je nacrtan onaj frementun ki se smije jerbo ona….. (stišava se)

Oznake: ,

0 komentara:

Objavi komentar

Pretplatite se na Objavi komentare [Atom]

<< Početna stranica