srijeda, 10. ožujka 2010.

karneval

Teta Dumica, 21.01.2010.
Mjesto radnje: Kuhinja
Vrijeme radnje: malo prije podne
Efekti: nukić drci po škale, prečanje po škatuli, podnevno zvono


Sa radija se čuje:
''karnevale dobro moje odra si mi šjole mojeeee''
(samo kratko, dva tri takta!!)
Teta Dumica nastavlja pivat isto u pol glasa.

Čuje se Nukićevo drcanje po škalama

Teta Dumica vikne: Ne drci po škale!! Pomaloooo!
Lipi moj…. Ša je u šufit.
Da gre poprečat ko ima ca za u maškare…..Da se paričivaju u Vangu, Menega…ca ja znan…
Neka, neka….. tamo će se nadimit kaj peršut, pa neka obuce ca bilo.
Ima gori štrac ca mu se je i otac obuceva.
Stari terliši, rasporene valiže, nevajani facoli i poideni kapoti, vriće i mriže….
Ni me briga,.. neka preće…
Oooo…. Cula san da će vogodišće bit puno lipo za karneval…. Da su se i u općinu odlucili pomoć karnevalu, da ne bi bilo kaj ove zadnje godišća, kad je bilo na itanje oće bit – neće.
Tako i triba. Tribali bi i televiziju zvat, neka dojdeju snimat, jerbo se samo tako nakupi puna pijaca naroda!!!
A mi se volimo prižentivat.
Kako i nebimo kad imamo najlipšu nošnju na svitu!
Neka se zabeliju naše pokrivace i zavijoriju kotule i traverse……

I ja san se kaj mlada volila obucevat.
Puno posla ima okolo parićivanja i obucevanja:

Najprija triba parićat pokrivacu; štirkat, ocidit, osušit, šumprešat, obandat….
Šumprešat komeš, mudande, kotulu, košuju, transparent, facol i traversu
Parićat kalcete i gondulete.


(Ponosno): Obukla bi jaketin, okolo vrata obisila srebreni peružini, na uši udila tri perla ročini i partila na pijacu. Oćutila bi se kaj da san najlipša na svitu….eeeee

Sad moju nošnju cuvan za moju nukicu.
Je, obukla je je dva tri put nevista, ali ona se više voli maškarivat.
Ona voli lipe maškare, svilu i velur, ma obuce i CERNU kotulu gori-kotulu doli – TO DA JE NAŠA TRADICIONALNA MAŠKARA..
A JE….., tako su se pijani muški obucevali kad je tribalo poć Marka spratit !
Mi ženske smo se i u maškare uvik fino obucevale.
Bele kotule sa ažurićon i merlićiman, jednu godi drugu doli. Šoto mudande od pike sa merlićiman na propor, nanoge lipe gondulete.
Naglavu bimo zamotale šugaman od špunje, a preko lica gusti milje, da nas se ne poznade!
Tako se je odilo na pijacu, u maškare!

A na tanci smo odili uvik u lipu robu;
Divojke u novi fuštani, a muški u najboje brageše i košuje ke su imali:
Ko si sti, moga si poć u Miška, u Duda, kod tete Mande Pećarice, u Kalabota….
U Name je bilo Sokolsko društvo, odilo se je u Orlanu…….
Potli rata smo odili i u Špital i u Dom…
Na Šocji se je odilo, tako se je govorilo noga puta…..

Svajdi se je pivalo i tancalo. Sviralo se je u mišnice i na harmoniku.
Piva je pokojni Đani:
Iman jednu malu
Garavih ociju
Krasnu kajno vilu
A ko sreću milu…


Govori mi nevista neka joj JA parićan za vogodišće se obuć u maškare, jerbo da će u Pagusa bit nekakovi BAL pod maskaman pa da mora bit I LIPA I TRADICIONALNA.
Da će doć puno fureštoga naroda: i Austrijanci i Slovaci, Mađari, Česi, Talijani.
Dodar da ćeju doć od Gane. Nisan ja znala kadi je ta Gana, dok mi nukić ni reka da su to judi od Afrike. Cernci.
A oni su uvik ubuceni u maškare.
Na televizju kad ih vidin, maškarani su i šajdanoni i blajdanon.
Nisan razumila, … ko ćeju doć i Turci?
Jerbo, ako dojdeju, da nebi krivo razumili našu robinju!
Tribalo bi judima prija reć da se ne tribaju bojat!

Da će doć još dvi tri glazbe, pa da će nan kolo svirat bez stajanja!
Doć ćeju kudovi od Stankovci, Delnic i od Briševa….
Nego……?..…ca Nevaja nima KUD? Njih niki ni spomenu….
Puno lipoga svita da će doć: precjednici, ambasadori i njihove žene.
Moramo se pokazat u najbojemu svitlu.

(Ponosno): Kad parti naše kolo, triba kolat kaj jedan!
Stisnut se jedan uza drugoga, neka lebra pucaju!!
Rodica Mare je rekla da je je ćer šla u Venecju kupit veštu za maškare.
Neće ona, fina gospoja, obucevat našu nošnju.
Ona se oće bit moderna
Obuć će veštu za BAL i postole od pozlate!

Čuje se kako Nukuć drci po škale.
Teta Dumica opet zavikne:
Ala, ne derci!! Jesi ca naša?

Nukić: U podlozi se čuje prečanje po škatuli: Je nana. Naša san!

Teta Dumica odgovara, već nervozna:
Ala dobro, dobro.
Vo ti je još i vercina i odi ća, moran sad ubed skuvat!

Nukić: Bog, nana!
Zvoni podne
Teta Dumica govori, a u podlozi zvona zvone:

Blaženi muški….. jedan tren se je obuka…

Oznake: ,

0 komentara:

Objavi komentar

Pretplatite se na Objavi komentare [Atom]

<< Početna stranica